Zoznam vhodných piesní z JKS - z kapitoly "Ku sv. omši". Pomôcka pri výbere piesní resp. ich jednotlivých strof na poďakovanie po prijímaní (gratiarum) podľa zásad a spirituality pokoncilovej liturgie.
Autor: rastop - Sunday, 19.11. 2006 - 20:31:52 (3588 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 2057 bajtov | Hodnotenie: 4)
Spev na prípravu darov z JKS
Zoznam vhodných piesní z JKS - z kapitoly "Ku sv. omši". Pomôcka pri
výbere piesní resp. ich jednotlivých strof na obetovanie (offertorium)
podľa zásad a spirituality pokoncilovej liturgie.
Autor: rastop - Sunday, 19.11. 2006 - 20:00:05 (2106 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 2850 bajtov | Hodnotenie: 2.5)
Úvodný spev omše z JKS
Zoznam vhodných piesní z JKS - z kapitoly "Ku sv. omši". Pomôcka pri výbere piesní resp. ich jednotlivých strof na úvodný spev omše (introit) podľa zásad a spirituality pokoncilovej liturgie.
Autor: rastop - Wednesday, 01.11. 2006 - 23:37:52 (5425 čitateľov)
(Zobraziť celý článok | 1582 bajtov | Hodnotenie: 4.21)
Notový materiál na internete
Chrámoví hudobníci či už organisti, kantori, dirigenti, speváci alebo inštrumentalisti sa často stretávajú s nedostatkom vyhovujúceho notového materiálu. Špecializované kníhkupectvá sa nachádzajú zväčša len vo väčších mestách a notový materiál je často cenovo nedostupný.
Mnoho ráz nie je k dispozícii úprava pre ten-ktorý nástroj, ktorý máte možnosť využiť v kostole, alebo nie ja vyhovujúca tónina a transponovať skladby je problém.
Našťastie existuje alternatívny zdroj nôt – internet. Na tejto celosvetovej sieti sa nachádza obrovské množstvo notového materiálu, a čo je veľmi príjemné, v mnohých prípadoch úplne zadarmo k stiahnutiu a vytlačeniu. Týka sa to hlavne diel klasikov, kde už vypršali autorské práva (vo väčšine krajín je to 70 rokov po smrti autora, resp. po smrti editora nôt), novodobých úprav diel klasikov, ktoré editor poskytuje na nekomerčné použitie bezplatne a novej tvorby.
V dňoch 21. 7. a¾ 23. 7. 2005 sa v Bratislave uskutočnilo pracovné stretnutie chrámových hudobníkov Bratislavsko-trnavskej arcidiecézy, ktoré organizačne zastrešila Diecézna hudobná komisia. Jeho cieľom bolo ponúknuť mo¾nosť zdokonaliť sa v oblasti liturgickej hudby tak v praktickej ako aj v teoretickej rovine. Keď¾e išlo o prvé stretnutie tohto druhu, pre obmedzený časový priestor bolo zamerané len na hru na organe, hlasovú výchovu a teóriu liturgickej hudby.